Salon HIPIC
Salonul de Artă Fotografică HIPIC 2023
Regulament
Salonul de Artă Fotografică HIPIC este deschis fotografilor amatori sau profesioniști din întreaga țară și se desfășoară sub patronajul AAFR nr 012/2023.
Salonul de Artă Fotografică HIPIC este organizat de către Asociația Artiștilor Fotografi din România (AAFR) și de Jockey Club România. Scopul salonului este de a contribuii prin fotografie la popularizarea sporturilor ecvestre.
1. TEMĂ
Salonul are o unică temă: calul. Fiecare participant poate înscrie cel mult 4 fotografii color în care subiectul principal este calul sub toate aspectele sale: portret, în alergare, în repaus sau eseu. Fotografiile pot fi realizate la competițiile hipice, în herghelii din țară sau în oricare alt loc în care calul se regăsește în mediul său obișnuit. Fotografiile trebuie să sugereze, prin elemente de compoziție sau valențe tehnice, eleganță, forță, noblețe, inteligență sau orice alt atribut definitoriu temei salonului.
2. PREMII
- Se acordă următoarele premii:
-
- Marele Premiu Jockey Club România
- Medalia AAFR de aur, argint și bronz precum și 6 mențiuni AAFR.
- Fotografiile premiate, alături de cele selectate de membrii juriului, vor fi printate gratuit de către AAFR la formatul 30 x 42 cm și prezentate într-o expoziție ce va avea loc în perioada noiembrie-decembrie 2023 la sediul din București al Jockey Club România
3. CERINȚE
- Înscrierea fotografiilor, însoțite de formularul de înscriere, se poate face doar prin internet pe site-ul www.siaf.ro/formular-inscriere-hipic. Nu se acceptă imagini trimise pe CD sau DVD.
- Fiecare participant poate înscrie maximum 4 lucrări. El trebuie să fie autorul fotografiei înscrise în salon în ansamblul ei și să dețină dreptul de proprietate asupra lucrării originale.
- O fotografie poate fi respinsă atunci când juriul consideră că lucrarea respectivă nu îndeplinește condițiile prevăzute în regulamentul salonului.
Jurizarea se face conform criteriilor utilizate în competițiile internaționale de artă fotografică. Membrii juriului vor juriza fără să aibă nici o informație privind numele autorului. - Prin înscrierea fotografiilor, participanții acceptă condițiile prevăzute în prezentul regulament.
4. ÎNSCRIEREA IMAGINILOR
- Fotografia trebuie să aibă o dimensiune minimă de 3000 pixeli pe latura orizontală și 2000 pixeli pe latura verticală ( incluzând eventuale chenare sau rame) la o rezoluție de 300 dpi, fără să depășească 4 MB.
- O imagine în format portret nu trebuie să depășească 2000 pixeli pe latura înaltă. Imaginile trebuie salvate în format JPEG și profil sRGB.
- Odată cu înscrierea unei fotografii, fiecare participant certifică originalitatea lucrării sale și faptul că el este unicul autor. De asemenea, fiecare participant permite organizatorilor să folosească gratuit fotografia sa pentru a fi publicată în materialele de promovare a evenimentului.
5. DENUMIREA FOTOGRAFIILOR
- Codul de identificare a imaginilor va avea cel mult 30 de caractere. Doar cifre și litere sunt acceptate. Nu se folosesc majuscule. Exemplu: Salt. Titlul nu trebuie să conțină extensii de genul jpeg sau IMG123 sau cuvinte precum „Fără titlu”.
6. TAXA DE PARTICIPARE
Taxa de participare este obligatorie pentru toți participanții astfel:
- Taxa de participare este obligatorie pentru toți participanții și este de 30 lei. Ea poate fi plătită prin Pay Pal la adresa PayPal info@siaf.ro (6 Euro) sau în contul bancar AAFR RO19BACX0000000162112001.
7. JURIUL
Lucrările primite vor fi jurizate de un juriu alcătuit din:
- Dl dr. Adrian-Silvan Ionescu – Director Institutul de Istoria Artei „G. Oprescu”
- Dl Ilie Georgescu Cernat – Reprezentant Jockey Club România
- Dl Eugen Negrea – Președinte Asociația Artiștilor Fotografi din România
8. CALENDARUL SALONULUI
Perioada de înscriere a fotografiilor | 01.07.2023-22.10.2023 |
Jurizare | 01-05.11.2023 |
Anunțarea rezultatelor | 15.11.2023 |
Vernisaj | 10.01.2024 |
9. COMUNICAREA REZULTATELOR
- Rezultatele Salonului vor fi făcute public prin intermediul site-ului www.siaf.ro/rezultate-hipic.
10. PERSOANA DE LEGĂTURĂ
- Pentru eventuale informații suplimentare, directorul salonului Eugen Negrea vă stă la dispoziție la adresa info@siaf.ro
11. UTILIZAREA DRONELOR
Utilizarea dronelor impune participanților să respecte toate legile existente în țara în care aceștia le utilizează. Există, de asemenea, o componentă etică a politicii și aceasta prevede ca: unul dintre aspectele fotografiei este că siguranța și bunăstarea subiectului, fotografului și a împrejurimilor sunt de o importanță crucială pentru captarea fotografică. Scopul acestei secțiuni este de a preveni orice interferență cu alte persoane sau animale care vor sau pot cauza o perturbare în activitatea lor normală, sau pot perturba modul în care un individ sau un animal interacționează cu mediul său.
- O dronă nu poate zbura deasupra oamenilor în scopul fotografierii activității lor, cu excepția cazului în care se acordă permisiunea în scris.
- O dronă nu poate zbura sau fotografia animalele în habitatul lor natural, în special în zonele de cuibărit și în locațiile în care animalul este deja sub stres (supraviețuirea în iarnă, migrație, hrănire, protejarea puilor). Fotografierea scenelor / peisajelor este permisă.
- O dronă nu poate zbura sau fotografia în nicio zonă sălbatică desemnată.
12. PROTECȚIA DATELOR
Participarea la aceast Salon presupune acordul explicit ca datele personale pe care le transmiteți, inclusiv adresa de e-mail, să fie reținute, procesate și folosite de către organizatorii Salonului în scopuri legate de acesta. De asemenea, vă dați acordul explicit ca aceste date să fie trimise organizațiilor care au acordat recunoaștere oficială, patronaj sau acreditare acestui salon.
Cunoașteți și acceptați că participarea la acest Salon presupune ca înscrierea și rezultatele obținute să fie făcute publice. Adresa de e-mail și datele dumneavoastră de contact nu vor fi făcute publice.